Clauze generale privind furnizarea serviciilor contractuale
Revizii nelimitate de grafica
Varianta grafica pe care v-o propunem este realizata avand in vedere marea majoritate a clientilor, regulile de psihologie a culorilor, precum si notiuni de UX (user experience). Intelegem ca grafica este ceva foarte subiectiv, si un element grafic, indiferent cat de frumos este considerat de un anumit grup de persoane, nu va fi niciodata pe placul tuturor. Avand in vedere aceste aspecte, cand primiti o varianta de grafica trebuie sa o analizati si sa ne comunicati elementele care nu sunt pe placul dumneavoastra, impreuna cu indicatii clare despre ce modificari sa se faca si ce anume va doriti. Trebuie insa sa aveti mereu in vedere ca grafica trebuie sa fie pe placul majoritatii userilor, nu neaparat pe placul dumneavoastra. Nu va limitam la numarul de revizii pe care il facem, insa nu se vor accepta refuzuri neinsotite de indicatii clare despre ce schimbari sa se faca.
Astfel, un refuz de genul „Nu imi place cum arata, nu stiu de ce, prezentati-mi alta varianta” nu va fi acceptat. In schimb, un raspuns de genul „Nu imi place aceasta pagina deoarece elementele sunt prea inghesuite, va rog sa folositi spatii mai mari intre elemente si sa schimbati culoarea predominanta din rosu in verde” este perfect admisibil. Odata realizata o solicitare expresa de-a dumneavoastra, ea nu se mai modifica. Deci, daca ati solicitat folosirea culorii verde la un buton, ulterior vom putea doar schimba nuanta de verde, fara a schimba radical culoarea in albastru, galben, rosu etc. Cand solicitati schimbarea nuantei va trebui sa comunicati codul de culoare dorit, acest cod de culoare nemaischimbandu-se ulterior. Orice elemente grafice odata acceptate de client nu vor mai putea fi modificate ulterior.
Termene de executie
Toate termenele folosite in comunicari se refera la zile lucratoare, cu exceptia situatiei in care se precizeaza in mod expres ca se refera la zile calendaristice. Zilele lucratoare sunt de luni pana vineri, mai putin zilele de sarbatori legale stabilite de legislatia din Romania. Termenul de executie al unui proiect incepe sa curga din ziua urmatoare zilei in care clientul plateste prima rata (avans), iar banii intra in contul nostru.
Acces la codul sursa
Accesul la codul sursa se poate da numai dupa achitarea integrala a proiectului si include, fara a se limita la: acces FTP, acces cPanel, cont de administrator in interfata de administrare a site-ului, predarea site-ului pe suport fizic sau acces la back-up-uri.
Garantia punctualitatii
Garantam ca vom presta serviciile in termenele asumate. Garantia punctualitatii este conditionata de lipsa implicarii clientului in realizarea proiectului. Astfel, ne angajam sa predam proiectul in intervalul de timp stabilit pe baza informatiilor primite initial de la client. Daca pe parcursul realizarii proiectului clientul solicita orice fel de modificari (de structura, grafice, de continut etc.), nu ne mai putem asuma predarea in termenul stabilit initial, deoarece intervin factori externi, independenti de vointa noastra. Astfel, un client ar putea cere in permanenta modificari, cu scopul explicit de a ne impiedica sa realizam proiectul in termenul asumat si de a obtine astfel proiectul gratuit, acest fapt incadrandu-se la obtinerea de foloase necuvenite.
Pentru a contracara aceasta posibila problema, termenul de executie se va mari cu dublul timpului in care asteptam raspuns de la client (exemplu: daca trimitem grafica pt aprobare si clientul ne raspunde in 10 zile lucratoare, termenul de predare se va decala cu 20 de zile lucratoare). Exceptie face cazul in care clientul raspunde in aceeasi zi, in acest caz urmand a adauga cate o zi lucratoare pentru fiecare aspect la care asteptam clarificari de la client si la care acesta raspunde in aceeasi zi.
Garantie pe viata
Garantam pe viata aplicatiile web create integral de noi, atat timp cat aplicatia este intretinuta corespunzator. La fel ca la o masina, si o aplicatie web trebuie updatata, iar update-urile se fac mult mai des decat in sectorul auto, deoarece tehnologia evolueaza foarte rapid. Astfel, pentru a beneficia de garantie pe viata trebuie ca aplicatia web (website-ul):
- sa fie mereu updatat la zi de catre persoane abilitate (noi);
- sa fie gazduit pe serverele noastre;
- proprietarul site-ului sa nu aiba drepturi de administrator si nici acces direct la fisierele site-ului si baza de date.
In cazul in care aplicatia web, desi indeplineste toate conditiile de garantie, este compromisa de hackeri, vom folosi cel mai recent back-up necompromis. Nu ne asumam raspunderea pentru datele pierdute de client intre momentul realizarii back-up-ului si momentul compromiterii aplicatiei. Atat timp cat aplicatia este accesibila prin internet, nu exista nici un fel de sistem care sa asigure protectie 100% impotriva hackerilor.
Problemele semnalate in garantie se vor remedia in functie de severitatea disfunctionallitatii semnalate. Astfel, orice problema va fi incadrata de catre noi intr-una din urmatoarele situatii:
- disfunctionalitate minora, timp de interventie 3 zile lucratoare (mici inconveniente de afisaj, orice problema ce tine de user experience si user interation);
- disfunctionalitate medie, timp de interventie 2 zile lucratoare (anumite sectiuni ale site-ului nu se afiseaza corespunzator, erori care apar la actiuni efectuate de mai putin de 50% din utilizatori);
- disfunctionalitate majora, timp de interventie 1 zi lucratoare (imposibilitate de creare cont sau plasare comenzi, site compromis).
Functionalitati extra
Folosim o gama larga de teme premium cu destul de multe functionalitati, insa se pot ivi situatii in care sa solicitati ceva particularizat, care nu este inclus in produsul comandat, sau sa doriti un modul mai complex decat ce v-am pus la dispozitie. Desi incercam sa fim cat mai maleabili si sa realizam toate solicitarile clientilor, sunt si momente in care solicitarile presupun crearea de cod functional la comanda, lucru care se tarifeaza separat.
Exemple de astfel de functionalitati:
Daca ati comandat un site de prezentare si doriti un formular de contact mai complex, cu 10 – 15 campuri de completat, se rezolva; daca doriti mai multe pagini unde sa prezentati diverse servicii si produse, se rezolva; daca insa doriti sa vindeti pe site produsele sau serviciile, nu se poate rezolva in pretul initial, deoarece aceasta functionalitate inseamna magazin online, care are alt pret; daca doriti niste optiuni specifice anumitor domenii de activitate (sistem de programari online pentru un salon de infrumusetare, sistem de inchireri online cum ar fi rent-a-car, sistem de prezentare a ofertelor imobiliare de vanzare si inchiriere, cu filtre si campuri speciale etc), ele nu pot face parte din pachetul de site de prezentare, deoarece nu mai afisam doar informatii simple, ci afisam informatii custom dupa niste criterii speciale pentru fiecare obiect de activitate.
Daca ati comandat un magazin online si doriti module de marketing online cum ar fi Up Sells, Cross Sells, Abandoned Cart Reminder etc., ele se instaleaza si seteaza fara nici un cost aditional, deoarece au legatura directa cu procesul de vanzare online. Daca insa veti solicita, pe langa magazinul online comandat, si sectiune de rezervari online, sau un CRM online pentru clienti, ele sunt functionalitati care nu fac parte din pachet si care vor fi tarifate separat. Daca pentru o functionalitate inclusa solicitati un anumit modul cu care noi nu lucram, el se tarifeaza separat atat pentru setare, cat si pentru achizitie.
Regula de baza este una de bun simt: cautati functionalitatea solicitata si la alte site-uri similare cu cel comandat si, daca o veti gasi la majoritatea site-urilor, o veti avea inclusa in pret. Daca insa site-urile studiate nu folosesc functionallitatea pe care o solicitati, inseammna ca este ceva custom, si sunt sanse mari sa trebuiasca sa o achitati separat. De asemenea, se intampla destul de des ca clientii sa solicite anumite modificari minore, care insa necesita codare functionala la comanda. Orice proces de codare functionala la comanda (PHP) nu este inclus in pachetul de baza si se tarifeaza separat.
Mentenanta
Daca aveti un pachet de mentenanta in curs inseammna ca aveti acces la sectiunea de suport. Orice cerere de interventie se face deschizand un tichet de suport in acea sectiune. Nu vom da curs nici unui tichet de suport trimis pe alte cai decat sistemul nostru de tichete de suport. In contul dumneavoastra aveti rubrici unde va trebui sa treceti datele site-ului pentru care aveti pachetul de mentenanta. Aceste date cuprind datele de acces la interfata de administrare a site-ului, precum si datele FTP. Chiar daca site-ul a fost realizat de noi, aceste date le puteti schimba oricand, iar daca atunci cand programatorii alocati incearca sa se autentifice in site ca sa rezolve problema si nu reusesc, acest lucru duce atat la pierdere de timp din cel alocat in pachetul de mentenanta, cat si la o intarziere in rezolvarea problemei, deoarece orice intrebare din partea noastra va trimite tichetul dvs. din nou la coada.
Cand deschideti un tichet de suport este foarte important sa ne furnizati cat mai multe detalii despre problema intampinata, pentru a o putea rezolva cu cat mai putine schimburi de mesaje, acest lucru ducand la o rezolvare mai rapida a problemei. De asemenea, este foarte important sa deschideti un tichet de suport pentru fiecare problema, deoarece problemele se aloca programatorilor in functie de categoria lor. Daca veti deschide un tichet de suport care contine o eroare in site, o imagine care nu se afiseaza si o comanda de un banner, tichetul de suport va trebui rezolvat pe rand de un programator back-end, un programator front-end si un grafician, ceea ce duce la triplarea timpului de asteptare fata de situatia in care ati fi deschis 3 tichete de suport, cate unul pentru fiecare problema. Nu va faceti griji, nu aveti nici o limita la numarul de tichete de suport pe care le puteti deschide intr-o luna.
Atunci cand deschideti un tichet de suport, el este preluat de un agent de suport, care se asigura ca ati completat toate datele de acces in contul dvs. si ca abonamentul de mentenanta este valid. Dupa aceste verificari el atribuie tichetul programatorului corespunzator. Aceste operatiuni nu sunt contorizate si nu se scad din totalul orelor incluse in pachetul de mentenanta. Odata ce tichetul ajunge la programator, el va contoriza tot timpul consumat cu rezolvarea problemei, inclusiv intelegerea problemei, comunicare cu clientul, operatiuni de autentificare pe site, reproducerea problemei semnalate, diverse alte verificari necesare, remediere, testare in diverse medii, elaborare raspuns client etc. Timpul consumat pentru remedierea problemei va fi vizibil in raportul LIVE in maxim 24 de ore. Clientii cu abonament Premium vor avea acces direct pe o platforma unde vor putea vedea in timp real screenshot-uri facute pe calculatorului persoanei care lucreaza la remedierea problemei semnalate.
Cand primiti un raspuns la tichet, veti fi instiintat pe email. Este responsabilitatea dvs. de a monitoriza adresa de email folosita la inregistrarea pe site-ul nostru, inclusiv sectiunea de SPAM. Optional, daca nu va intereseaza notificarile, puteti urmari statusul tichetului direct in sectiunea de suport.
Fiecare pachet de mentenanta vine cu anumite optiuni incluse. Este la latitudinea dvs. daca veti folosi sau nu tot ce va oferim. In varianta in care nu folositi tot ce este inclus in pachet, pretul pachetului nu se modifica.
Rambursari
Serviciile prestate sunt servicii la comanda, prestate pe personalul propriu. La fel ca o fabrica, avem o anumita capacitate de productie pe zi / saptamana / luna si, pentru ca nu luam mai multe proiecte decat putem face, exista posibilitatea ca, in urma comenzii plasate de dumneavoastra, sa declaram urmatorilor clienti termene de executie mai mari, iar acest lucru sa ii determine sa nu contracteze serviciile noastre. Daca dvs., dupa o anumita perioada de la plasarea comenzii, va razganditi si doriti sa anulati comanda, noi putem fi pusi in situatia in care am refuzat deja unul sau mai multi clienti din cauza ca am primit multe comenzi, iar acum renuntam si la acele comenzi primite, ceea ce ne cauzeaza in mod direct o pierdere.
In cazul pachetelor de mentenanta, pentru fiecare X ore contractate de clienti avem o echipa care nu ia nici un alt proiect, pentru a fi mereu disponibila solicitarilor de mentenanta. Practic, in clipa in care ati comandat pachetul, noi redimensionam echipa in asa fel incat sa putem interveni prompt solicitarilor dvs. Chiar daca nu aveti nici o solicitare de interventie, noi deja inregistram cheltuieli prin blocarea unor ore de lucru in cadrul echipei. Practic noi avem aceleasi cheltuieli chiar daca dvs. folositi sau nu folositi orele incluse in pachet.
Tinand cont de aceste posibilitati reale nu putem acorda refund-uri. Suntem insa mereu aproape de clienti si, daca simtiti ca va aflati vreodata intr-o situatie delicata referitoare la serviciile comandate, iar managerul de proiect alocat nu va poate rezolva problema, va incurajam sa ne contactati direct la cc@logic-ecomsol.com. La aceasta adresa de email se preiau doar sesizarile referitoare la serviciile prestate, nu si tichetele de suport.
Comunicari
Principala modalitate de comunicare este prin intermediul email-ului. Raspundem repede la toate emailurile primite, de regula in aceeasi zi. Daca insa observati ca au trecut cel putin 2 zile lucratoare si nu ati primit raspuns va rugam fie sa retrimiteti email-ul, fie sa ne contactati telefonic, pentru a va asigura ca am primit emailul dvs.
Managementul proiectului
Fiecare proiect este repartizat unui Manager de Proiect, care va reprezenta legatura dintre client si personalul de executie. In nici o situatie clientul nu va lua legatura direct cu personalul tehnic implicat in realizarea proiectului.