Este promovarea personala obligatorie în vederea obtinerii unui job?

Știai ca un recruiter analizează un CV aproximativ 6 secunde înainte de a lua o decizie în privința lui?

Având în vedere faptul ca revizuiesc zilnic sute și poate chiar mii de CV-uri, recruiterii trebuie sa identifice rapid CV-urile cu potențial. Initial se face un review pentru a verifica dacă aplicantul merita să fie chemat la un interviu. Poate cea mai importanta etapa in procesul de recrutare este „filtrarea” aplicantilor.
Cu toții știm cateva trucuri de baza pentru realizarea unui CV de succes precum: lungimea optima de 2 pagini, folosirea subtitlurilor și poate cel mai important- recitirea continutului pentru a verifica dacă sunt greșeli de scriere sau gramaticale. Pe langa aceste trucuri de baza exista insa cateva reguli de aur care garanteaza succesul.

Tu ai inclus în CV cele 5 aspecte esentiale?

Cum redactam continutul CV-ului tinand cont de faptul ca avem doar câteva secunde la dispoziție ca sa impresionam un recruiter? Ce informații trebuie sa accentuam și cum putem sa le facem cât mai accesibile pentru a ne asigura ca vom atrage atenția recruiterului?
Pentru a atrage atenția în doar câteva secunde, tine cont de acești 5 pași în redactarea CV-ului:

#1 Experiența recenta

Mentionarea jobului actual,responsabilitatilor, abilitatilor și realizărilor este cea mai importanta parte din CV.
Recruiterii vor verifica dacă activezi deja în domeniul căutat sau dacă o schimbare este oportuna (în cazul în care ai mai puțin de 3 luni, trebuie sa te pregătești sa argumentezi de ce dorești sa renunți).
Dacă nu lucrezi la o companie bine cunoscută, poți redacta o scurta descriere la care sa atasezi link-ul site-ului. Aceasta scurta descriere este esentiala în conditiile în care nu toti recruiterii pot tine pasul cu toate firmele care apar pe piata.

#2 Semne ca faci progrese în privința carierei

Un recruiter nu are nevoie sa vadă întreaga ta traiectorie (începând cu școala generala la care ai absolvit) însă va acorda o atenție deosebita ultimelor 3-4 joburi pe care le-ai avut pentru a identifica dacă exista orientare pentru progres.
Promovarile (sau un nou job la o companie noua) sunt semne ca ai încredere în forțele proprii dar și ca superiorul tău a fost impresionat de parcursul tău profesional în cadrul firmei. Nu uita niciodată sa treci data de la care ai început sa lucrezi la job-ul respectiv dar și anul.

#3 Justifica realizările prin numere

Un recruiter este interesat sa afle care a fost aportul tău la job-urile anterioare dar îl interesează in mod deosebit rezultatele cuantificabile. Descrierile vagi precum „am dublat traficul pe blogul firmei” sunt dificil de luat în seama. Dublat de la cât la cât? (de la 100 la 200 sau de la 100,000 la 200,000 de vizitatori)
Justificarea realizarilor prin numere denotă faptul ca ești conștient de valoarea pe care ai adus-o firmei dar și ca îți monitorizezi permanent evolutia.

#4 Insereaza cuvinte-cheie relevante

Tinand cont de faptul ca un recruiter nu aloca prea mult timp pentru citirea CV-ului, poți plasa câteva cuvinte-cheie în interior pentru a atrage atenția mult dorita. Dacă ești în căutarea unui anumit job încearcă sa evidentiezi în CV abilitatile care te califica pentru acel job si tool-urile pe care știi sa le folosești.
De exemplu, dacă ești un UI/UX designer și nu menționezi ca realizezi wireframe-uri și mock-up-uri sau ca folosești zilnic programe precum Adobe Creative Suite, Invision poti sa te consideri deja exclus din aceasta etapa.

#5 Mentioneaza linkul de la portofoliu

Acest aspect contează mai mult la job-urile din domeniul IT-ului (web designer, UX/UI designer, social media manager). Dacă pretinzi ca ai abilitatile specifice unui designer, redactor sau specialist PR atunci este indicat sa ii arati recruiterului portofoliul tău.
– Dacă ai un portofoliu complex poți sa menționezi doar link-ul.
– Dacă ai fost content manager (manager de continut) ataseaza un ebook pe care l-ai scris sau un infographic pe care l-ai realizat.
– Dacă ești manager de social media atunci poți mentiona link-urile de la paginile de Twitter/Facebook/LinkedIn pe care le-ai administrat.

In cazul in care nu ai portofoliul în format digital, il poti prezenta in format PDF. Nu uita ca exemplele vizuale vor aduce mereu un plus CV-ului tău!

Sursa: www.linkedin.com

Your thoughts, please

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *