Puterea cuvantului in Ecommerce sau cum sa crești rata de conversie.

Intr-o lume in continua schimbare si expansiune sunt create zilnic mii de magazine online. Toti administratorii business-urilor urmaresc anumite obiective iar printre cele mai des intalnite se numara si cresterea ratei de conversie.

Site-ul este unul din principale instrumentele care te pozitioneaza, ca si business, in mintea consumatorului. Depinde doar de tine daca pozitia pe care o ocupa site-ul tau este mai sus sau mai jos raportata la concurenta.

Clientii actioneaza in functie de o multitudine de factori (informatii, nevoi, recomandari etc.) dar poate cel mai important factor este reprezentat de cuvantul de tip carlig. Aceste cuvinte ii pot determina pe utilizatori sa recurga la o anumita actiune (accesarea unei pagini, achizitia unui produs etc.).
Cum poti fi insa sigur ca aceste cuvinte determina actiunile pe care le doresti de la vizitatorii site-ului? Prin testare. Uneori cele mai minore modificari pe care le faci, pot avea un impact major in ceea ce priveste rata de conversie.

Spre exemplu, modificarea butonului de Call To Action (din “+Cart” in “Add to Cart”) poate parea una minora dar influenteaza considerabil performanta site-ului.

Inca nu esti convins? Iti punem la dispozitie 9 studii de caz care subliniaza importanta CTA-ului in cresterea ratei de conversie.

1. Fab +49%

Pentru a optimiza vanzarile, retailer-ul online, Fab a experimentat prin modificarea butonului „Adauga in cos”. Dupa ce a modificat butonul anterior, care continea doar o reprezentare grafica a unui Cos de cumparaturi, vanzarile au crescut cu 49%.

Hint: In incercarea de a creste rata de conversie, exprimarea trebuie sa fie cat mai evidenta pentru ca rezultatele sa fie notabile. Actiunea pe care o doresti de la utilizator trebuie sa fie cat se poate de clara pentru a nu crea confuzii.

2. NuFACE +90%

Compania care comercializeaza produse de tip anti-aging pentru ten, NuFace a oferit livrari gratuite pentru orice comanda care depasea suma de $75. Drept rezultat, vanzarile au crescut cu 90%.

Hint: Cuvantul „gratis” inca functioneaza pentru marea majoritate a utilizatorilor. Acest cuvant functioneaza ca un factor declansator de tip emotional si poate influenta instant comportamentul cumparatorilor. Daca poti identifica o modalitate de a insera cuvantul pe site, vei observa rapid o modificare majora la rata de conversie.

3. Monthly1K +6,5%

Monthly1K, o solutie software pentru antreprenori – a vrut sa creasca vanzarile de cursuri online pe care le comercializa. A experimentat prin renuntarea la vechiul subtitlu (“Cum sa faci primul dolar”) in favoarea unui subtitlu inovator (“Cum sa faci 1000$ in prima luna”). Rezultatele au fost notabile si s-a inregistrat o crestere de 6,5%.

Hint: In cazul in care poti sa sustii aceste promisiuni, este bine sa apelezi la aceasta metoda pentru cresterea ratei de conversie.

4. GoCardless +139%

Un furnizor de debit din Marea Britanie, Go Cardless, a testat doua variante diferite de Call to action (singura diferenta era existenta unui cuvant in plus). Prima varianta era „Solicita un demo” iar cea de-a doua „Urmareste un demo”. In cele din urma, compania a inregistrat o crestere de 139% cu cea de-a doua varianta.

Hint: Anumite cuvinte ii pot face pe utilizatori sa ezite. In general cuvantul „solicita” transmite ideea ca trebuie completat un formular dupa care este necesara o perioada de asteptare pentru a primi un raspuns. In schimb cuvantul „urmareste” implica un proces mult mai direct si rapid.

5. JCD +18%

Indiferent de ceea ce comercializezi, continutul anuntului este vital. JCD, a creat o descriere distractiva si amuzanta pentru serviciul oferit. Rezultatul? O crestere de aproximativ 18%.

Hint: Este important sa incluzi detalii specifice dar trebuie sa te asiguri ca o faci intr-o maniera atractiva pentru a genera vanzari. Daca ii transpui textului si un gram de personalitate atunci sansele ca informatiile sa fie citite cresc considerabil.

6. DaFlores +27%

DaFlores este o companie care vinde si expediaza aranjamente florale prin intermediul site-ului. Compania a adaugat un mesaj care implica existenta unui deadline „ Comanda in urmatoarele [x] ore pentru a primi aranjamentul floral astazi.”

Hint: De cele mai multe ori, urgentarea este cheia care genereaza activarea impulsului de cumparare.

7. Stride +112%

Echipa de la Stride si-a redirectionat atentia de la cosurile de cumparaturi care erau abandonate spre nevoile clientilor. Se poate observa folosirea constanta a cuvintelor „you” si „your” in email-ul de mai jos.

Hint: Desi este tentant sa mentionezi reusitele si punctele forte ale companiei, site-ului sau serviciilor, este de preferat sa te adresezi nevoilor si cerintelor clientului.

8. L’Axelle +93%

Obiectivul brandului L’Axelle a fost cresterea vanzarilor online de absorbante pentru subrat. Au testat si au schimbat textul in „Put an end to sweat marks!”. Rata de conversie a crescut cu 93% spre deosebire de perioada in care compania folosea “Feel fresh without sweat marks”.

Hint: Prin realizarea unui continut direct si orientat catre actiune, ii poti determina pe vizitatori sa fie inspirati sa aleaga produsul comercializat.

9. Bloomspot +20%

Bloomspot a venit cu ideea ca textul de pe landing page sa coincida cu imaginea de pe fundal. De exemplu, daca imaginea prezentata era dintr-un restaurant, textul facea referire la cateva dintre ofertele restaurantelor de top din zona respectiva.

Hint: Prin intermediul imaginilor si al textului poti transmite cu usurinta mesajul dorit. Cand ambele elemente sunt interdependente, le poti oferi vizitatorilor o doza dubla de CTA.

Asa cum arata si studiile prezentate anterior, cuvintele alese conteaza- fie ca vorbim despre CTA-uri, subtitluri sau despre continut. Insereaza-le in zone de pe site unde informațiile nu sunt atat de clare sau limbajul folosit nu este unul extrem de inspirat.

Sursa: hubspot.com

Your thoughts, please

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *